Hierbij is één van de volgende twee situaties aan de orde:

U heeft nog niet eerder een “oud” Digitaal Paspoort gehad
U bent hierdoor nog niet in de Solera systemen bekend. Er kunnen nog geen rechten voor toegang tot Solera diensten aan uw Digitaal Paspoort gekoppeld worden.

of

Aan dit Digitaal Paspoort is een ander e-mail adres gekoppeld dan voorheen aan uw  (oude) Digitaal Paspoort
Hierdoor kunnen wij helaas de identiteit achter dit nieuwe Digitaal Paspoort niet vaststellen en kunnen de aanwezige rechten van uw oude Digitaal Paspoort voor Solera diensten en een aantal extranetten van verzekeraars niet worden overgezet naar uw nieuwe Digitaal Paspoort.

Om uw nieuwe Digitaal Paspoort na 1 oktober voor zowel Solera Diensten zoals Qapter of Roydata, maar ook voor een aantal extranetten van verzekeraars te kunnen gebruiken, verzoeken wij u de volgende stappen te doorlopen:

  1. Als u geen eHerkenning heeft, maar u kunt nog wel bij de mailbox van het e-mail adres op uw oude Digitaal Paspoort, dan kunt u alsnog uw oude Digitale Paspoort inruilen, mits nog niet verlopen. Koppel dan wel uw oude e-mail adres aan dit Digitale Paspoort. U kunt dan uw alsnog ingeruilde Digitale Paspoort gebruiken, u hoeft stappen 2 t/m 6 niet te doorlopen.

  2. Als u al een eHerkenning niveau 3 heeft van Digidentity, Reconi of van KPN, ga dan naar stap 4.

  3. Als u nog geen eHerkenning niveau 3 heeft, of als u een eHerkenning niveau 3 van Quo Vadis, Z login of We-ID  heeft, dan dient u het product eHerkenning niveau 3 toe te voegen aan uw Digidentity Account (het account waarmee u uw Digitaal Paspoort heeft aangemaakt)
    https://my.digidentity.eu/products/31
    Uw bedrijfsbeheerder moet dit goedkeuren en u machtigen voor Solera diensten.

  4. Log met uw eHerkenning in ieder geval éénmalig in op het Solera portaal om een account aan te maken; https://portal.solera.nl
    Zie ook de handleiding portaal voor gebruikers

  5. Vraag uw Solera Portaalbeheerder de juiste toegangsrechten voor Solera diensten toe te kennen in het Self Service Portaal van Solera. Uw Solera Portaalbeheerder moet ook uw Digitaal Paspoort aan uw account / rechten en heeft daarvoor het e-mail adres nodig dat aan uw Digitale Paspoort gekoppeld is en uw telefoonnummer.